Światowy Dzień Książki dla Dzieci

Dziś z okazji Światowego Dnia Książki dla Dzieci, wywiad z cichymi bohaterami tego bloga – Nati, Księciuniem i Łobuzem – o ich ulubionych książkach.

Ja: Dziś jest Światowy Dzień Książki dla Dzieci. Dlatego chciałam dziś porozmawiać z Wami o książkach. Lubicie książki? Dlaczego je lubicie?

wpid-DSC_0024.jpg

Księciunio: Tak!!! Dlatego, że są fajne. Są w nich przygody, różne ciekawe rzeczy, a czasami śmieszne, czy nawet głupie żarty.

Łobuz: A ja lubię, bo jakoś tak mi nie pzeskadzają.

J: A jakie książki czytaliście ostatnio?

Nati: Harry Potter i Kamień Filozoficzny

K: A ja czytałem Marry Poppins.

Ł: Kopciuska

wpid-DSC_0022.jpg

J: I co podobały się Wam?

N: Tak, bo są tam różne takie ciekawe rzeczy – czary, różdżki i różne fajne potwory.

Ł: Tak, bo jest strasny. Ja się nie bojałam, ale moja Krówka tak.

J: A jakie książki lubicie najbardziej?

N: Lubię wszystkie, ale najbardziej encyklopedię o zwierzętach. Można poznać świat zwierząt, jak one żyją, jak się zachowują i czym się żywią.

wpid-DSC_0023.jpg

K: A ja najbardziej lubię Encyklopedię Gwiezdnych Wojen i Okruszka i jeszcze Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Encyklopedię – bo tam się dowiaduję o postaciach, jakie były w filmie. A Lasse i Maja mi się podoba dlatego, bo tam mali detektywi rozwiązują różne zagadki, których nawet dorośli nie potrafią rozwiązać.

Ł: Ja lubię Kopciuska i Królewne Śnieske. Bo tam się dowiaduje, co jest w innych bajkach. I jak się robi jajka.

J: A teraz pytanie tylko do Nati i Księciunia – czy pamiętacie jakieś książki z Waszego wczesnego dzieciństwa?

N: Złotowłosa i Trzy Misie w mieście. To książka, która opowiada o dziewczynce o żółtych włosach i trzech misiach, które wybierają się do miasta i tam mają różne przygody.

K: Książki o Noddy’m i Pana Kuleczkę. A najwcześniej to chyba pamiętam Pawła i Gawła.

J: A co chcielibyście powiedzieć innym dzieciom z okazji Dnia Książki dla Dzieci?

wpid-DSC_0025.jpg

N, K, Ł: CZYTAJCIE KSIĄŻKI!!!

J:  Dziękuję Wam za rozmowę.

N, K, Ł: Dziękujemy :)

2 thoughts on “Światowy Dzień Książki dla Dzieci

  1. świetne przesłanie:). My też lubimy ksiazki, co dziennie trzeba przeczytac przynajmniej dwie. Ale o dniu ksiazki dowiedziałam sie dopiero dziś. No nic na drugi rok bede pamietac:)

Dodaj komentarz

